Racons de joc

Els racons de joc són una proposta metodològica que preveu un objectiu, uns continguts i unes capacitats, amb una planificació de temps i espai i uns recursos determinats, que els converteixen en una activitat tan important com qualsevol altra que es dugui a terme en el decurs de la jornada escolar.

Mitjançant l’exploració de l’entorn, les experiències sensorials i el moviment, els nens i les nenes descobreixen sons, olors, sabors, formes, mides, colors, textures… Els òrgans sensorials reben els estímuls i els envien al cervell, que experimenta la sensació. Gràcies a aquesta sensació, coneixen les qualitats i les característiques d’un objecte; el cervell organitza, interpreta i dona significat a les dades sensorials a través de la percepció. Sense percepcions,   l’infant no pren consciència que l’objecte existeix.

A l’Escola Bressol potenciem i treballem la psicomotricitat amb els infants. Aquesta afavoreix el desenvolupament motriu, cognitiu, comunicatiu i afectiu dels infants. De fet, creixen, juguen i aprenen principalment a través del moviment i de la relació amb els altres.